Farmor och Bernt hälsade på.

Lördagen den 18e september kom farmor och Bernt och hälsade på. Tyvärr så var det lite dåligt väder men vi tvingade oss ut en liten sväng ändå i regnet. Här sitter vi och myser lite i soffan efter.

Pontus gömmer sig under filten.

Pontus och Linus fick vars en jättestor mjukis hund av farmor och Bernt. Tyvärr så har jag ingen bild på dessa än men det kommer nog att komma massor med bilder på Buster, som vi har hjälpt till att döpa Linus hund till och Sally som Pontus har döpt sin hund till. Kusin Linnea hade en likadan hund som Pontus fick så och den hette ju Sally så då ville Pontus att hans hund också skulle heta Sally. Vi har inte kollat med Linnea än men vi får väl hoppas att det är okej! =)

Tre dagar efter att Pontus fick sin Sally var vi hemma för att Pontus var sjuk. Han hade jätteont i öronen och vi var tvungna att åka in till doktorn och kolla om det var öroninflammation. Men det ville inte Pontus. Han tycker ju inte alls om att åka till doktorn. Jag försökte med allt.
-Men doktorn är snäll.
-Han ska bara hjälpa dig så att du inte har ont längre.
Och så vidare. Men inget hjälpte. Men en halv timme innan vi skulle gå kom jag på det. Sally var ju också sjuk. Så då frågade jag Pontus om vi skulle göra så att vi tog med oss Sally till doktorn också. Och då var det helt okej. Doktorn kunde ju titta i Sallys öron också. Helt plötsligt var det inga problem längre. Han var så glad när vi åkte till doktorn. Han sa att han skulle klappa henne om hon tyckte att det var lite läskigt. Han sa till henne flera gånger att det är ingen fara. Doktorn är jättesnäll. Hon vill bara hjälpa dig.
Doktor tog det helt fantastiskt och förstod precis:
-Jasså, är din hund också lite dålig? Ska vi titta i halsen på Sally först då? Då får du hjälpa mig sa hon. Att hålla upp munnen så att jag kan lysa med denna lampa ner i Sallys hals. Och Pontus hjälpte till. Sen gapade han lika snällt och duktigt själv så att doktorn kunde titta. Sen samma sak med öronen. Först Sallys öron, båda två förstås. Sen var det Pontus tur och han satt helt stilla trots att det gjorde lite ont. Han var så otroligt duktig. Jag kan fortfarande inte förstå det. Vad hade jag gjort utan Sally denna dag. Sen skrev doktorn ut medicin till Pontus och jag sa att Sallys medicin hade vi hemma. Så nu ger vi först Sally medicin sen Pontus. Men idag genomskådade han mig lite. Jag vill också ha lossas medicin mamma.=) Hmm… =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0